понедельник, 5 февраля 2018 г.

nummer_eier

Это видео недоступно.

Очередь просмотра

  • Удалить все
  • Отключить

TURBOBIER - Eier (Rage Against The Machine Cover)

Хотите сохраните это видео?

  • Пожаловаться

Пожаловаться на видео?

Понравилось?

Не понравилось?

TURBOBIER - das Nummer 1-Album 'Das Neue Festament' ÜBERALL ERHÄLTLICH!

TurboBier - das Bier - jetzt bei SPAR Ost-Österreich!

Produziert von TURBOBIER höchstpersönlich.

Kamera + Schnitt: Philipp Hirtenlehner [HIRANDNOW] + Florian Pinter

Des Leb’n is ka Ponyhof

då bin i scho draufkumm’a

a wauns ma monchmoi einescheisst

i hob’s wie’s kumma is a g’numma

Aus 1110 Wien, dem Ghetto, vo durt bin i entsprunga

A hoartes Pflosta, sog i eich, do scheint die Sunn’ netmoi im Summa

Die Liste mit de Leit de wås mi Bucklkraxeln kenna

wird jed’n Tåg, jo jed’n Tåg immer länger länger länger

auf mei'm Giatl hängt a Feidl

a jeda scheisst si vor mi ån,

wö i håb den größten Hund.

Die Jacky und die Vroni, die Anni und d’Maria

braucht’s eich net vasteckn, jo traut’s eich ruhig vira

In meina Hood bin i da Boss, des is waas a jedes Kind

i bin a ziemlich hoarte Sau, i schiff bei Gegenwind

heast olle Uhren ticken,

die Bitches schau’n mir hinterher,

die woin olle mit mir kårtnspün.

An Bauchstich håst in Simmering so schnö wie sunst a Watschn

spüst die mit de foischn Leit håst im Zement, die Patschn

Zum Glück bin i da Måchatschek, da Chef, da Chief, da Masta

und ans is unbestritten, i bin des größte olla Gfrasta!

Hvem Eier Bilen?

  • Developer : Sveinung Kval Bakken
  • OS: Android
  • Type: App
  • Category: Tools
  • Downloads: 1,000 - 5,000
  • Version: 1.4.0
  • Size: 46K

Recently changed in this version

Hvem Eier Bilen? henter raskt og enkelt informasjon om eier av en bil fra Statens Vegvesen.

Tags: hvem eier bilen , hvem eier bilen registreringsnummer , statens bilregister , statens vegvesen bilregister , bilregister eier , bilregister registreringsnummer , eier av bil , hvem eier bilen? , bilregistrering

Users review

from 30 reviews

  • Developer : Sveinung Kval Bakken
  • OS: Android
  • Type: App
  • Category: Tools
  • Downloads: 1,000 - 5,000
  • Version: 1.4.0
  • Size: 46K

Recently changed in this version

Related Apps

Megane Bijin by UNI.T 04

Enjoy watching all the Bijin and the Bishoujo wearing glasses at this alarm clock application. All these Kawaii amateur models are from the local and their loveliness is just charming *Some features are not able to be used yet in the frist 15 minutes.

Get daily free picks from professional handicappers along with odds and scores for college and professional sports.

Maths - Addition Quiz

Maths - Addition Quiz Fit for all ages. Increase the complexity by changing the max number range. Unlimited questions.

Do you want to know all of the latest devices coming out for a specific platform? Or possibly check out what's available on your carrier? Device Database gives you a quick and easy-to-use data hub for properly profiling, discovering, and investigating mobile smart phones, feature phones, tablets and much more!

Trace me! (My Love Jenny)

Get the kid to his love and avoid all obstacles. Trace me! (My Love Jenny) is a kids puzzle application. The story is the following: a little kid wants to show his love to his girlfriend Jenny, so you need to help him reach her by running, hopping and jumping over things until he finally gets to her. What do you need to do? Simply draw your path an….

Travel China

Are you having trouble in thinking about where you can tavel in China? If you are the person who'd like to know something about Chinese culture and attractions,“Travel China”is your best choice. If your are in China now,try to use the “China Map” function to get the tourist attractions' information around you immediately.

محمد ناصر الدين الألبانيAlbani

Listen to lectures by Al-Albani. Your device needs Arabic fonts. All devices can listen to the lectures. Uses Internet streaming. No need to download media files.

More by Sveinung Kval Bakken

Download Hvem Eier Bilen?

This app is no longer available.

By continuing to browse you agree to our cookies policy.

All Android applications categories

All Android games categories

  • About
  • About us
  • Appszoom jobs
  • Contact us

Discover what app to install next

© 2017 Appszoom Technologies. Privacy Policy. Android is a trademark of Google Inc.

Hvem eier dette telefonnummeret?

Hvis du ønsker å finne ut hvem som abonnerer på et telefonnummer benytter du enkelt vår gratis telefonkatalog. Der finner du all informasjon om et spesielt telefonnummer.

Omvendt telefonnummersøk – gratis omvendt katalog

Vår gratis omvendte katalog er det beste stedet hvor du med bare ett klikk kan finne ut hvem som står bak et telefonnummer.

Her finner du navn, adresse og annen informasjon om abonnenten din.

Telefonktalog : hvem eier dette telefonnummeret?

Finn ut hvem som har ringt deg fra ukjent nummer

Hvis du leter etter eieren av et mobiltelefonnummer, kan du med den omvendte telefonsøkekatalogen hurtig finne informasjon om abonnenten med dette nummeret.

En omvendt katalog over telefonnumre er utformet for å finne informasjon vedrørende en telefonnummer-abonnent. Med en gang du har skrevet inn telefonnummeret i søkefeltet for dette formålet, vil du kunne finne ut hvem som eier dette mobilnummeret.

Så hvis du har mottatt et ukjent anrop på mobilen din bør du vurdere å bruke søkekatalogen for raskt å finne ut hvem som eier dette nummeret.

Sånn kan man spore et telefonnummer – På en enkel og effektiv måte

Posted den February 7th, 2011

Eldre poster

Nyere poster

Vi har vel alle vært utsatt for større eller mindre uheldigheter når det gjelder ens mobiltelefon. Det kan innimellom ringe til alle døgnets tider fra et nummer man ikke kjenner igjen. Eller så har man havnet i en situasjon der man er blitt mistenksom på sin partner og er meget interessert i å finne ut til hvem nummerne i speed-dial-listen går til. Hva gjør du i en slik situasjon? La ikke fortvilelsen ta over, det finnes måter å spore et mobilnummer på.

En slik tjeneste får du for eksempel tilgang til via et abonnement på Lociloci, et GSM mobilsporingssystem. Tjenesten bruker repeater-triangulering, GPS og GSM-teknologi for å spore mobiltelefoner. For mobiltelefoner i tettbebygde områder fungerer dette systemet meget bra der sporingstjenesten kalkulerer med en feilmargin på ca 150 meter. Lociloci fungerer i land med GSM-nettverk, og man kan, ved å logge inn på Lociloci, bruke sin GPS-enhet (iPhone, Android eller lignende) til å spore en mobiltelefon.

I dag er kommunikasjonsteknologien ekstremt avansert. Har man en påslått mobiltelefon gjør GSM-teknikken det mulig å spore denne personens plassering fordi telefonen hele tiden sender radiosignaler til en telefonmast. Med trianguleringsmetoden bruker mobilselskap disse signalene. Informasjonen er ganske nøyaktig, spesielt i tettbebygde områder, og innebærer at en mobilbruker egentlig kan spores når som helst, hvor som helst.

Hva med å spore et mobilnummer?

Det er viktig å vite at det ikke er like enkelt å lokaliser mobilnr som et fasttelefonnummer ettersom mobilnummer ikke alltid har en registrert bruker. En bruker av et kontantkort er for eksempel vanskelig å spore derfor at teleoperatøren ikke krever at brukeren registrerer kontaktopplysninger. Det finnes også gratisløsninger på Internet som enkelt presenterer mobilnummerets eier.

Det du trenger å gjøre er å skrive inn nummeret i et tekstfelt og trykke på søk. Mange registrer også i dag sitt telefonnummer på forskjellige hjemmesider, for eksempel i sosiale nettverk og på bedrifters offisielle hjemmesider, hvilket gjør det enda enklere å spore et mobilnummer. I tillegg til dette finnes reverse-search-sider som både er nøyaktige og pålitelige. Gratiskataloger fungerer også bra om eieren har registrert sitt telefonnummer.

Det er altså mange grunner til at vi ønsker å spore et mobilnummer, og veldig ofte tilfredsstiller en googlesøkning vårt behov da reverse call-sider finnes overalt. Men vær også oppmerksom på at flere av de er helt ubruklige og kommer derfor kreve en del forsøk før du havner rett. Reverse call-sider kan gi bra opplysninger og fordelen er at om det dukker opp fler spørsmål har man mulighet til å prate direkte med andre mennesker. Det du tenger å gjøre er å taste inn mobilnummeret på siden og med et knappetrykk presenterer den opplysninger som navn, alder, adresse, kollegaer, familie og eventuell kriminell virksomhet.

Ingen relaterte innlegg funnet.

109 Responses

GPS tlf nr. 98426039

Mistet telefon nr +4747369475. Hvor er hun .

hei jeg har mistet mobilen min og jeg er innmari lei meg kan dere pliss finne den. den er helt nye pliss 91302369

Edel har mistet mobilen sin. Kan noen hjelpe? Tlf.nr.er 97498700

Edel har mistet mobilen sin! Tlf.nr er 97498700. Kan noen hjelpe meg?

Hei! Kan dere hjelpe oss å finne mobilen? Har vært på reise, og mobilen forsvant underveis. Den er ennå påslått. Nr 90570940.

Plz spor opp tlf’en min nummert er 92 46 77 71

Mistet mobil tlf. Nr er 40478754

Hei kan dere spore 99160472

P kort tid og uden store vanskeligheder er det muligt at spore en mobiltelefons placering i Danmark, hvis man kender telefonens nummer.

Jeg har mista telefonen min, jeg gir belønning til den som finner det, nr er: 90916690

Har du funnet den så kontakt meg på 90691611. vær så snill. Takk:)

Har mistet mobilen i går hjemme hos en kamerat

Hei mista mobilen for 2 dager sia og den er livet mitt må finn den. 94495646….gir 1000kr …plz!

Hei, kan noen hjelpe meg jeg ble nylig lurt av proff lommetyv som stjal 31 000kr av mens jeg fikk låne hans mobil og nå har jeg nr hans og han bruker fortsatt telefonen.

403 48 701 VÆR SÅ GREI

Hei. Værsåsnill hjelp meg om å spore tlf min Iphone 6! Jeg har mistet den idag på sentrum. Jeg gir penger til den som hjelper meg! De som kan hjelpe meg, kontakt meg på email: [email protected]

kan min telefon som æ mista i dag spores? Telefon nr 48 21 23 86

Hei ungen min mistet sin iphone 5 i går kveld

kan du spore den opp tror du? Nr er 91684547

Gir ut finnerlønn til den som greier å spore opp moblen.

Hei. et nr 38706920 har drevet og ringt. googla nret og fant ut at det var flere som hadde blitt ringt opp av dette nr.Personen utgir seg for og være selger for canal digital bl.a. men canal digital har aldri hørt om nummeret. Han sies og ringe under falskt navn. kan dere hjelpe og finne ut lokalisasjon på nr el l?

Har mistet tlf.. Kan du spore den opp? 40522132

hei mistet tel nr 45058893 hjelp:-(

jeg har mistet mobilen… 99163350

Hej, kommer frá færøerne:) et nr ringer hele tiden, også om natten nr er +971567032530, nogen der kan hjælpe?

Kan du være snill å hjelpe meg? Tlf min ble stjålt i Larvik i natt. 46508543. Finnerlønn utgis.

jeg fikk fra stjålet telefonen min natt til fredag. håper dere kan finne den .. er fortvilet

Hei hvem har tlf nr +47 951 13 139

Hjelp får spamme meldinger og div fra dette nr

Så vil kjærne komme i kontakt m personen

Fungerer dette? Mobilen ble stjålet i går kveld.

Klare dere å spore opp tlf te min sønn.41427201

Hei! Fruen ble frastjelt sin nye hvite iPhone 5S i går. Er det noen mulighet for å få funnet denne? “40470730”

Tror tlf min ble stjelt i går. GPS er av.Kan du være så snill å spore den op for meg? 47996644

Heisann! ble frastjålet en mobil telefon ved Mo i rana Natt til idag. Nummeret er +4740646508. Kunne du fått sporet dette?

Typen min sin telefon ble stjelt i Stavanger i går, kan noen hjelpe meg å sprore den? Den er kun 2 dager gammel!! Skikkelig surt 🙁

Min kone har blitt frastjålet sin mobil, en iphone 4s. Den er ikke slått av og det var ikke aktivert “find my iphone” på denne.

Er det mulig å søke den opp med bare nummeret?

mista mobilen. kan den spores? nr er 47110654

Mista tlf i helga,

Hei. Jeg har mistet telefonen. Kan dere hjelpe meg å spore den opp? Telefonnummeret er 47279739. På forhånd takk.

Hei, jeg har klart å miste telefonen min…

Kunne du være så snill å spore den opp?

Jeg mista mobilen min på toget på vei til Oslo. Går det ann å spore den? Nr. 46543628

Vær så snill å hjelp meg. Det var en helt ny samsung 4

Hei! mistet mobilen min i bergen i går

kan den finnes? 98763289

mistet mob i helga kan den spores? 46973216

Hei! Sønnen min har mistet telefonen sin,mest trolig gjenglemt i Billund, Danmark.Går det å spore opp den?

Det er en iPhone. Nr er: 98673788

Heisann! Kjæresten min sin Iphone 4s ble torsdag stjelt! Det som er dumt er at mobilen hans gikk ganske raskt tom får strøm.. Så da går det ikke å spore den! Eller gjør det det?

Kan noen forsøke å spore dette nummeret for meg ?

90 55 90 20 ?? Hadde blitt så glad om noen ville hjulpet meg!

Mistet mob. Kan dere spore 47814999 og gi meg en tilbake mld?

Mistet mobil i går, nummer er 47638634. Kan dere være så snill å hjelpe meg å spore opp den for meg?

Vi har mistet iPhone i Ammerud skole.

Nummer er 40018532.

Mobil med numer 91737460 Sony Erricson blei stjåle på Barcelona tur i Port Vreill kan du spora den ??

hey im from denmark i have tried everything to find my phone i lost it yesterday!

24817482 can you track it?

Hey var ute igår og ble frastjålet mobilen og lurte på om du/dere har mulighet til å spore den? nr 98655228, vær så snill trenger den virkelig.

Hei kan du spore dette telefon nummeret 41073498? Mista mobilen:(

Jeg mistet/ evt blitt frastjålet en smartelefon på gran canaria.

Har noen tips om hvordan en kan søke / spore denne??

Tlf er sannsynligvis tom for strøm, evt noen har byttet chip i den

tlf nr er(+47) 97681231

Hei mistet mobilen min.

Kan være så snill å spore den opp;))))

Nummeret er 47687545

Hei, jeg mistet mobilen nettopp! pliz kan dere spore den opp? det er krise!

nummeret er 45298092

Men den har ikke strøm, den er slått av..

Jeg har mistet mobilen min i sta, pliz hjelp meg! mamma er veldig sur!

Mitt nummer er 45298092

Men den er slått av, har ikke strøm

Hei, har mistet mobilen.

Kan dere spore den ?

Mistet den på lørdagen. prøver å ringe den, å den er fortsatt på. men er ingen som svarer.

Mobilen er splitter nyy 🙁

hei, jeg har mistet min samsung telefon håper det er mulig og spore den

mitt nr.er 93045146

hjelp! mista moben.. kan du være så snill og spore?

97595879 er nummeret forresten!

mista mobilen min i dag og kom 1 hel time for sent til jobb idag pga leting etter å ha mistet den. ka dere være så snile å spore den? tuuuusen takkpå forhånd. good karma!

mistet telefon 93853923

Har mista tlf min for et par dager siden.

hadde vært fint vist dere sporet den opp, nr er 98172983.

den er forsatt på så skjønner ingenting.

hjelp meg vær så snil 🙂

har mistet mobilen min kan dere spore den opp? 48074433?

hEI.. Kan dere spore opp min mobil. fikk den til jul .. nr er 46627522

Om du kan prøve å spore min telefon hadde jeg blitt veldig glad

Hei, mobilen min ble stjålet fra meg og ville vært evig takknemlig om du kan prøve å spore den opp.

Klarte selvfølgelig og bli frastjålet mobilen, og har prøvd alt for å spore den, uten hell.. 93810095 er nummeret, hadde vært evig takknemmelig om du kunne klart å sporet den.

Hei, har blitt frastjålet begge mobiler, kan du spore? 40552145 og 91193016

Har blitt frastjålet telefonen min…nummeret er 48211015..

hei, har mista mobilen min i natt. kan du være så snill å spore den opp? 40494111 er nr. 🙂

hei! kan du spore opp mobilen min.

Har akkurat mistet den! Mobil nr er 90365450 🙂

Hadde vært evig takknemlig om du fant den!!

Hei, lurte på om du kunne finne telefonen min, den har blitt stjålet mest sannsynlig!

betaler med glede!

Jeg har blitt frastjålen min mobil, kan du være så snill å finne den for meg

Jeg har nettopp mista telefonen min. Kan du være så snill å spore den? Nummeret er 90747681. Haddw vært evig takknemlig.

Kan du spore min, ble frastjålet mobilen. Vennligst send epost

Nummer er: 99 52 51 21

Ble frastjålet mobil igår, nr er 92830373, jeg har sperra det for at det kan ringes ut med det btw!!

Trenger virkelig hjelp til sporing!!

Min mobil har blitt stjålet. Kan dere søke etter den via mob nr eller gps??

Jeg ble frastjålet mobilen min i går. Er det mulighet for å hjelpe? Nummeret er 480 55 287.

Mistet mobil 4.10.12. TLFNR 99 25 30 75

Hei. Har blitt frastjålet mobilen min, 90827999, vet ikke hvor den er. Mulighet for å finne den?

mobil nr. 932367 62 mistet 21.09.2012

Hei! Noen stjal min kjære Iphone natt til søndag, vil så gjerne ha den tilbake.

Mitt nr er 41 45 77 39

Håper dette kan hjelpe 🙂

har mistet min tlf. håber virkelig du kan hjælpe….61341994…

mobil mistet/frastjålet for ca 1 uke siden…?

Kan fortsatt klare og ringe til den…. nr er 99119734

Trenger hjelp asap 😉

41412725 må finne.

kan du hjælpe mig med at finde min mobil igen, fik den stjålet i fredags, vil gerne sende dig rmi nr oså. hvis du sender mig en mail, for vil ikke ha det liggende i åbenskærm på nettet

HÅBer meget jeg høre fra dig

Jeg MÅ ha mobilen min! Jeg har mistet den og den er slått av! HJELP MEG.

Jeg trenger hjelp!

Skriver en kommentar her også, siden jeg er så desperat etter å finne mobilen min!

Hei, en dust som heter Ronny Johnsen ringer meg med sjult nummer 407 44968 kan noen finne ut hvor han bor? Har kun navnet hans 🙁 Tusen takk for hjelp 😉 A

Telefon min er sjålet. Den er gått tom for strøm. Er det muliig å spore den opp? Hadde blitt veldig glad hvis du kunne hjulpet meg. 92084711, [email protected]

Stjeling på åpent torg, kan noen hjelpe meg å spore opp min mobil?

Hei, har mistet telefonen min. Kan du spore den? “95439415”

hei e det mulig å finna iphonen min når an e skrudd av? har fått nytt simkort så har sama nr… har prøvd å søga på findmyiphone, men ingen hell….. har emei nr hvis det går an å finna an 🙂

sko likt å tatt ein tur innom vedkommende så har tatt an….

Faen en som driv å ringer å legger på:S:S Hjelp meeeeeeeeg.

Hvem har telnr. 95113139?

Hei! Tlf min har blitt stjålet!! Vær så snill å hjelp meg!!

hei,jeg mistet telefon min her forleden,kan man spore den opp nå?98661316

hallo ble nettopp frastjålet mobile 977 20 916 kan du hjelp meg .

jeg mistet mobilen min i sta! hver så snill å hjelp meg med å finne den!!

Din offentlige IP-adresse pе internett er:

Kopier til utklippstavlen

Adressen din tilhшrer fшlgende nett:

Marosnet enterprise network

Webhotell og e-post

En av landets eldste og mest stabile leverandшrer av webhotell og e-postlшsninger.

Mer info

    • Domenenavn

      Vi har registrert flere tusen domener pе vegne av vеre kunder.

      Mer info

    • Spamfilter

      Uavhengig av om du har egen mailserver eller annen e-postleverandшr.

      Mer info

    • E-post i eget domene. Opptil 500 GB kapasitet!

      Hovedmeny

      Søknad om 5-sifra nummer må sendast på eige søknadsskjema til Nkom. Søknadsskjema finn du nederst på sida.

      Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) tildeler 5-sifra nummer enkeltvis direkte til sluttbrukarar etter søknad. Sluttbrukarar som søkjer om tildeling av 5-sifra nummer, vil til kvar tid kunne velje blant alle ledige nummer. Nkom publiserer ei liste over status for alle 5-sifra nummer der det går fram kva nummer som er tildelte og kva for nokre som er ledige.

      Søknader om 5-sifra nummer vil bli behandla i den rekkjefølgja Nkom tek mot dei. Mottekne søknader blir journalførte fortløpande og behandla så raskt som råd, seinast tre veker etter at korrekt og fullstendig søknad er motteken.

      Tildeling av eit 5-sifra nummer gjev ein sluttbrukar bruksrett, men ikkje eigedomsrett til nummeret. Eit 5-sifra nummer kan ikkje dragast over til andre utan samtykke frå Nkom.

      Søkjar må, etter tildeling, sjølv ta kontakt med ein tilbydar for å få satt nummeret i drift. Det kan vere lurt å sjekka prisar og moglegheit for teknisk drift før søknad om tildeling av 5-sifra nummer sendast til Nkom.

      I samsvar med gjeldande regelverk kan 5-sifra nummer tildelast til to hovudkategoriar av føremål:

      1. ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter, og
      2. andre føremål.

      Det vil gjelde spesielle restriksjonar for bruk av 5-sifra nummer som blir tildelte til ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter.

      Pris for å ringe 5-sifra nummer

      Nkom gjer oppmerksam på at den prisen innringar betaler for anrop til 5-sifra nummer og andre spesialnummer kan vere høg samanlikna med anrop til mobilnummer eller fastnettsnummer. Prisane varierer, og ein prisoversikt for kvart abonnement skal finnast på heimesidene til tilbydaren.

      Dei som har eit 5-sifra nummer kan ynskje å vere tilgjengeleg på eit ordinært fastnettsnummer i tillegg til det 5-sifra nummeret, typisk til bruk for kundar som ofte ringer nummeret. Desse kan då spørje tilbydaren sin om dette.

      Kundeservice og 5-sifra nummer

      Dei høge ringeprisane til 5-sifra nummer medfører at næringsdrivande ikkje kan be forbrukarar ta kontakt på 5-sifra nummer dersom dei ønskjer å ta kontakt med den næringsdrivande i samband med ein allereie inngått avtale. Forbodet følgjer av lov om kontroll med marknadsføring og avtalevilkår mv. av 9. januar 2009 nr. 2 (marknadsføringslova) § 11, tredje avsnitt, kor det heiter at forbrukarar ikkje skal krevjast for meir enn «grunntakst» for denne typen samtalar. Ifølgje Forbrukarombodet inneber grunntakstomgrepet at ein samtale ikkje skal koste meir enn ein samtale til eit vanleg mobil- eller fastnettnummer.

      Nkom oppmodar dei som ønskjer meir informasjon om grunntakst og kundeservice over telefon om å kontakta Forbrukarombodet.

      Funksjonalitet for 5-sifra nummer

      Eit 5-sifra nummer er staduavhengig og såleis uavhengig av innehavaren si geografiske plassering i Noreg. Eit 5-sifra nummer vil bli konvertert til eit vanleg 8-sifra nummer før eit opprop til eit slikt nummer blir terminert. Dersom innehavaren ynskjer det, kan eit 5-sifra nummer brukast i samband med avanserte rutingfunksjonar, til dømes tidsavhengig eller stadavhengig ruting, tilsvarande som for visse typar staduavhengige nummer i 8xx-serien. Ulike opprop til same 5-sifra nummer kan dermed terminere på fleire ulike geografiske stader, avhengig av klokkeslett og/eller kvar ein ringjer frå.

      Alle tilbydarar av offentleg telefonteneste i Noreg skal kunne formidle samtalar til eit 5-sifra nummer, slik at det er mogleg å ringje til eit 5-sifra nummer frå alle telefonar tilknytte eit norsk telefonnett.

      Samtalar til 5-sifra nummer skal takserast på normal måte, dvs. at den som ringjer (A-abonnenten) betaler for ein samtale til eit 5-sifra nummer. Dette er tilsvarande prinsipp som blir brukt for 815-serien. Kvar enkelt tilbydar av offentleg telefonteneste fastset sjølv sin konkrete takst for samtalar til den 5-sifra nummerserien.

      For å sikre full fleksibilitet for sluttbrukarar som får tildelt eit 5-sifra nummer, er alle 5-sifra nummer portable mellom tenestetilbydarar. Innehavaren av eit 5-sifra nummer vel sjølv sin tenestetilbydar og kan behalde sitt 5-sifra nummer ved eventuelt skifte av tenestetilbydar. Nkom anbefaler å undersøkje med ynskja teletilbyder at denne kan levere teneste på eit 5-sifra nummer, samt informasjon som abonnementsvilkår, priser og kor lang tid det tar å sette eit 5-sifra nummer i drift, før innsending av søknadsskjema.

      Opprop til 5-sifra nummer i Noreg frå utlandet kan frå visse land opplevast som problematisk, ved at ein ikkje kjem fram til den ein ringjer til. Dette skriv seg frå at nokre utanlandske nettoperatørar ikkje har opna for trafikk til dei norske 5-sifra telefonnummera. Det finst dessverre ingen oversikt over kva land og kva for tilbydarar der dette er eit problem. Nkom arbeider saman med norske tilbydarar for å auke tilgjenget. For informasjon om eventuelle problem knytte til opprop til 5-sifra nummer, må den enkelte norske tilbydar kontaktast.

      Årleg avgift for 5-sifra nummer

      Ein sluttbrukar som har fått tildelt eit 5-sifra nummer, skal betale eit årleg vederlag for retten til å inneha og bruke nummeret. Vederlaget vert kravd inn av Nkom. Summen er samansett av ei sektoravgift til Nkom og ei avgift til staten. Sektoravgifta går til å dekkje Nkom sine kostnader med administrasjon av nummerserien. Avgifta til staten går til inntekt på statsbudsjettet. Den statlege avgifta er heimla i nummerforskrifta § 22a og sektoravgifta i forskrift om sektoravgift og gebyr til Nkom § 6.

      Dei 5-sifra numra er delte inn i seks priskategoriar ut frå tabellen nedanfor. Sektoravgifta til Nkom er på kr 2 000 uavhengig av kategori, medan avgifta varierer frå kr 2 700 til kr 121 700.

      Kr 123 700 pr. år

      Kr 88 700 pr. år

      Kr 68 700 pr. år

      Kr 48 700 pr. år

      Kr 23 700 pr. år

      For tildeling av 5-sifra nummer til ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter gjeld eigne regler for vederlag, sjå nedanfor.

      For 5-sifra nummer som blir tildelte av Nkom før 1. oktober, må heile den årlege summen betalast. For tildelingar mellom 1. oktober og 31. desember betaler ein berre sektoravgifta for inneverande år, ikkje den statlege avgifta. For tildelingar mellom 1. juli og 31. desember betaler ein dessutan berre halv sektoravgift i inneverande år. Påfølgjande år vil ein bli kravd for både full sektoravgift samt avgifta til staten.

      Dersom nummeret skal leverast attende til Nkom, må dette gjerast skriftleg før 31. desember i inneverande år for å unngå betaling påfølgjande år. Dersom oppseiinga er sendt etter årsskiftet, men innan 1. april, fell avgifta til staten bort, medan sektoravgifta til Nkom pålydande kr 2 000 likevel må betalast.

      Ved oppseiing må innehavaren av det 5-sifra nummeret sjølv kontakte eigen tilbydar for teknisk avvikling.

      Tildeling til ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter

      I samsvar med nummerforskrifta § 22 reknar ein blant anna dette som ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter:

      1. landsomfattande krise- og kontakttelefonar,
      2. landsomfattande offentlege tenester,
      3. landsomfattande nummer for humanitære/ideelle organisasjonar, eller
      4. felles landsomfattande nummer for offentleg legevakt, sjukehus, politi eller liknande for bruk ved ikkje-naudsituasjonar

      Nkom avgjer kva føremål som fell inn under nemninga. Det er kravd at organisasjonar som får tildelt et 5-sifra nummer for ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter, skal ha eit permanent kontor. Nummeret kan ikkje brukast til kommersiell marknadsføring eller sal av varer eller tenester.

      Tildeling av 5-sifra nummer til ikkje-kommersielle føremål av samfunnsnyttig karakter kan berre gjerast frå nummer i lågaste priskategori (kategori F). For slike tildelingar betaler ein ikkje årleg avgift til staten, men blir berre kravd for den årlege sektoravgifta til Nkom på kr 2 000. Dette skal dekkje ein høveleg del av Nkom sine kostnader i samband med administrasjon av den 5-sifra nummerserien.

      Praktiske opplysningar

      Søknad om 5-sifra nummer må sendast på eige søknadsskjema til Nkom. Ein kan velje mellom elektronisk søknadsskjema (e-skjema) via Altinn og skjema i PDF-/Word-format, som må sendast til firmapost@nkom.no. Lenke til e-skjema og eksemplar av søknadsskjema for manuell utfylling finst nedst på denne sida.

      Nkom vil anbefala søkjarar å nytta e-skjema via Altinn. Søknadar som kjem inn via Altinn vil bli automatisk handsama hos Nkom. Ein er då sikra ei kortare handsamingstid og eit raskare svar enn ved søknadar sendt inn på PDF-/Word-format, som blir manuelt handsama. Søknadar via e-skjema blir prioritert.

      For overdraging av bruksretten til 5-sifra nummer skal ein nytta eige skjema, som ein finn nedst på denne sida. Ved oppseiing av bruksrett til 5-sifra nummer treng ein ikkje eige skjema – det er tilstrekkeleg med ein e-post til same adresse som over. Både overdraging og oppseiing blir handsama manuelt.

      Eier-Blog

      Die Internetpräsenz des Kabarett-Trios ENSEMBLE EMOTIONALE INTELLIGENZ

      Dienstag, 11. Oktober 2011

      Es hat nicht nur uns, sondern auch den Zuschauern Spaß gemacht.

      Wir möchten ein wenig davon transportieren und haben deshalb einen kleinen Zusammenschnitt von der Premiere gestaltet.

      Montag, 29. August 2011

      Wie wir ruckeln, wie wir wackeln - reloaded!

      Drei gut gelaunte Herren gestalten eine visuelle Wartschleife!

      Freitag, 15. Juli 2011

      Offizielles Tour-Poster in limited Edition!

      Frisch vom Drucker, und zuvor hübsch aufbereitet von Regina Arentz.

      Unser "Bitte belüg mich!"- Plakat.

      DIN A2 groß und verhängt praktischerweise jeden Badezimmerspiegel.

      Im Theater, bei uns oder auf der Reeperbahn nachts um halb Eins.

      Montag, 20. Juni 2011

      Teaser-Szene: Im Restaurant

      Und wie es weitergeht, erfahren Sie vor Ort im Theater Ihres Vertrauens.

      Freitag, 17. Juni 2011

      Beinahe ein Poster

      Also ab damit ins Internet, dem Friedhof der Ideen.

      Freitag, 27. Mai 2011

      Der Vorverkauf hat begonnen.

      Samstag, der 17. ist Premiere, wo wir bestimmt einen Schluck Sekt und ein belegtes Brötchen springen lassen.

      Der Schluck Sekt ist auch nötig, um unsere belegten Brötchen runterzuspülen.

      Sonntag, den 9. Oktober erschallt "Bitte belüg mich!" aus den bergischen Wäldern.

      Freitag, 13. Mai 2011

      Wie wir ruckeln, wie wir wackeln

      Sozusagen Diashows mit kleinen Effekten.

      Davon kann Martin einfach nicht die Finger lassen.

      Und wo wir schonmal im Fotostudio waren, haben wir es gleich tüchtig krachen lassen.

      Sehen Sie hier unsere animierte Fotoparade:

      Wie können wir dir helfen?

      Zu diesem Zeitpunkt kann WhatsApp nur mit einer Nummer, auf einem Gerät verifiziert werden. Wenn du ein dual-SIM Telefon besitzt, musst du eine Nummer auswählen, auf der du dich mit WhatsApp verifizieren möchtest. Es gibt keine Möglichkeit, einen WhatsApp Account mit beiden Telefonnummern zu verwenden.

      Wenn du deinen WhatsApp-Account ständig zwischen verschiedenen Geräten wechselst, kann es sein, dass du irgendwann vom Verifizierungsprozess ausgeschlossen wirst. Bitte wechsele nicht häufig zwischen mehreren Geräten oder Nummern.

      MS Vivere

      Vivere er latin og betyr nyt livet. Det blir ikke vanskelig i båt.

      fredag 5. juli 2013

      Jeg er eier nummer fem

      I og med at jeg skal registrere båten i småbåtregisteret må jeg levere inn dokumentasjon som viser at jeg er den rettmessige eier av båten, og at forrige eier også var det. I dette tilfellet var det ikke noe problem, for med båtens papirer lå kontraktene for de to foregående kjøp og salg av båten min.

      Det interessante er at den første kontrakten sier noe om hvor mange eiere båten har hatt siden den ble ferdiggjort fra Sandvik Båtbyggeri i 1979. Under punktet om historikk står det nemlig "2 eiere". Ergo er han som solgte båten i romjula i 2002 eier nummer to. Deretter er den blitt solgt to ganger til, hvorav den siste gangen til meg. Den femte eieren.

      Morsomt er det også at båten nå er tilbake i Buskerud, etter at han jeg kjøpte båten av og eieren før det begge hadde tilholdssted i Porsgrunn i Telemark. Eier nummer to var nemlig fra Drammen. Det hadde jo vært interessant å finne ut hvem som hadde båten aller først, og hvor lenge den var i vedkommendes eie.

      Ellers kan det - med visse forbehold (dårlig kopi og forsøkt klusset over summen) - se ut som båten skiftet eier for 159.000 kroner i 2002, noe som i dag ville verdt drøyt 190.000 kroner om man tar utgangspunkt i konsumprisindeksen fra desember 2002 til mai 2013. Drøye fem år senere, det vil si i april 2008 ble båten solgt videre for 225.000 kroner, som ifølge den samme konsumprisindekskalkulatoren er det samme som nesten 248.000 kroner i dag. Det kan skyldes at eieren som hadde båten mellom 2002 og 2008 byttet ut den originale bensinmotoren med 115 hester fra Volvo Penta med en 95 hesters 1990-modell turbodiesel fra Fiat Iveco.

      Jeg noterer meg også at i den første kontrakten som jeg har kopi av står det noe om at det har vært problemer med ror/styring. Ulempen er at problemet kun blir beskrevet "som besiktiget". Ergo er det noe jeg kanskje bør ta kontakt med de foregående eierne for å høre om er blitt utbedret siden. Ikke det at vi merket noe da vi gikk fra Porsgrunn til Sandefjord, men det kan jo være greit å sjekke likevel.

      10 Regeln

      Xatar & SSIO

      10 Regeln Lyrics

      Regel Nummer 1: Du musst Eier haben!

      Kanacken wollen deine Ernte wie Geier und Raben

      Regel Nummer 2: Dein Wort ist Vertrag!

      Versprich nur was du kannst sonst rollst du ins Grab

      Scheiß auf dein Handy! Ist Regel Nummer 3 ah

      Rede bloß am Telefon keine Scheiße!

      Regel Nummer 4: Manche haben´s noch nicht kapiert

      Nummer 5 - diese Regel wird oft unterschätzt

      Lass kein Bargeld zuhause und kein Ot unterm Bett!

      Regel Nummer 6 ist für mich eigentlich Regel Nummer 1

      Trau keinem, aus deinem Freund wird schnell ein Feind

      Regel Nummer 7: Stil kann manchmal tödlich sein!

      La Martina Hemden und Rolex mit Stein

      Für 500er Benzes hast du mein Verständis

      Regel Nummer 9 - mach es jetzt wenn du noch draußen bist

      Lern die Handynummer von deinem Anwalt auswendig

      Die letzte Regel ist doch ganz klar

      Egal was du machst gib die Hälfte Xatar

      Regel Nummer 1: Du musst leise sein!

      Nur so wirst du auf irgendeine Weise reich

      Regel Nummer 2: Häng nicht auf den Straßen rum denn

      Kripos sind unterwegs verkleidet als Kunden

      Regel Nummer 3: Lass dein Zeug niemals bei dir

      Es kann passieren dass die Bullen mal bei dir einmarschieren

      Regel Nummer 4: Gib niemals auf Kombi!

      Sonst denkst du, du hast Geld, obwohl du nix davon siehst.

      Nummer 5: Du musst es kapieren!

      Trenn diese Welt von der Familie

      Nummer 6: Zwei Handys! Vergess das niemals!

      Eins für das Geld und eins für privat

      Nummer 7: Egal wer die Augen auf dich hat

      Guck ihm die Fresse, doch zeig tausend Gesichter

      Nummer 8: Morgen kann vorbei sein!

      Wenn du krumme Sachen machst, also Spar wie ein Schwein

      Nummer 9: Das ist kein Traumleben

      Kopfschmerzen, Langeweile musst du in Kauf nehmen.

      Nummer 10: Scheißegal wie verwöhnt du bist

      Du musst aufhören wenn's am schönsten ist

      About “10 Regeln”

      Vermutlich wurde der Song von Ten Crack Commandments von Notorious BIG inspiriert

  • Комментариев нет:

    Отправить комментарий

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...